Samen aandacht vestigen op Jheronimus Bosch

Precies 500 jaar na zijn overlijden, viert ‘s-Hertogenbosch in 2016 de thuiskomst van Jheronimus Bosch. Nooit eerder waren zo veel werken van Nederlands belangrijkste middeleeuwse schilder samen te zien in een tentoonstelling. Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie vindt plaats in Het Noordbrabants Museum van 12 februari tot en met 8 mei 2016. Gedurende heel 2016 worden er naast de tentoonstelling in Het Noordbrabants Museum nog vele andere evenementen georganiseerd om het leven en werk van de beroemdste zoon van de stad te vieren. Fijn dat u van de partij bent!

Programmaboekjes en posters

Er zijn voor alle winkeliers in ‘s-Hertogenbosch programmaboekjes en posters (A2, A3 of A4) beschikbaar. Deze worden door vrijwilligers rond gebracht. Heeft u nog geen programmaboekjes of posters ontvangen of zijn deze op? Stuur dan een email naar [email protected]. Zij nemen dan contact met u op om de materialen af te leveren. 

Begin februari worden op alle toeristische locaties in Brabant programmaboekjes verspreid. Via de website foldersbestellen.nl kunnen vanaf dan ook nabestellingen geplaatst worden door ondernemers buiten ‘s-Hertogenbosch.

Aankleding etalage

 

Om uw etalage in Boschstijl te brengen worden stickerpakketten beschikbaar gesteld (zie afbeelding). Het gaat om losstaande stickers die men naar eigen inzicht aan de binnenzijde van de etalage kan plakken. De stickers zijn gemiddeld 30x30cm. 

Vanaf 5 februari beschikbaar

De eerste honderd pakketten zijn vanaf 5 februari beschikbaar. 

  • Ondernemers die aangesloten zijn bij Stichting Ondernemersfonds Centrum ‘s-Hertogenbosch (SOCH) kunnen gratis een pakket aanvragen. Stuur daarvoor een mail naar [email protected]. De pakketten worden na aanvraag bij u in de zaak afgeleverd;
  • Ondernemers die niet zijn aangesloten bij SOCH kunnen vanaf 10 februari een pakket tegen een kostprijs aanschaffen via onze webwinkel. Informatie over de definitieve kosten en de bestelprocedure volgt in de eerste week van februari.

 

Uw activiteit promoten

Wanneer u speciale activiteiten organiseert of producten ontwikkelt die een duidelijke relatie hebben met het Boschjaar 2016 en onze bezoekers een beleving bieden, dan kunnen deze in aanmerking komen voor promotie via de communicatiekanalen van de Jheronimus Bosch 500, VisitBrabant en VVV. 

  • Website www.bosch500.nl. Eind februari komt een speciale pagina op de site om alle initiatieven van ondernemers overzichtelijk onder de aandacht te brengen. Via [email protected] kunt u content (tekst en beeld) aanleveren en een link voor meer informatie. De redactie beoordeelt of uw aanbod op bosch500.nl gepubliceerd wordt en u ontvangt daarvan een bevestiging van publicatie ofwel een verwijzing naar andere kanalen. 
  • www.visitbrabant.nl: ondernemers kunnen toeristisch en cultureel aanbod kostenloos publiceren op visitbrabant.nl. Op de Bosch-pagina van connectbrabant.nl staat meer informatie en tips voor arrangementvorming en productontwikkeling.

Let op. Individuele initiatieven van ondernemers worden niet via social media kanalen van Jheronimus Bosch 500 onder de aandacht gebracht. We zijn beperkt in deze communicatiekanalen en kunnen alleen de grote lijnen van het Boschjaar communiceren. Wel wordt maandelijks de aandacht gevestigd op de pagina op de website waar alle initiatieven staan vermeld. 

Materiaal om zelf te gebruiken

De volgende materialen (film, ontwerpen en teksten) zijn in de kolom hiernaast te downloaden: 

  • Infographic over Jheronimus Bosch. Deze kunt u naar eigen inzicht gebruiken in eigen online en offline kanalen
  • Nederlandse basisteksten (Engelse teksten volgen). Korte en lange teksten over Jheronimus Bosch en over Jheronimus Bosch 500
  • Banners en headers. Deze kunt u gebruiken op websites en social media kanalen
  • Ontwerp van stempel 2016. Ook dit ontwerp is vrij te gebruiken. Online en offline.
  • Vaandel ‘Welkom thuis, Jheronimus!’ (Nederlandse en Engelse versie). Dit is het motto van de manifestatie. Dit is vrij te gebruiken, maar houd rekening met de bijgeleverde richtlijnen.
  • Afbeeldingen van creaties Bosch. Ook deze zijn vrij te gebruiken in al uw uitingen.
  • Afbeeldingen van het werk van Bosch. Deze afbeeldingen zijn alleen te gebruiken wanneer men de naam van het schilderij en de plaats en naam van museum erbij vermeldt. Deze staan in het bestand aangegeven.
  • Promofilms Jheronimus Bosch 500. Er zijn diverse filmpjes in het youtube-kanaal van de manifestatie te vinden. Deze zijn vrij te gebruiken in uw online kanalen en winkels.